montada mans doctors



 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ثمة مشكلة تقض مضجعى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
rohismnaldinho
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

عدد الرسائل : 84
العمر : 27
رقم العضوية : 4
تاريخ التسجيل : 11/02/2009

مُساهمةموضوع: ثمة مشكلة تقض مضجعى   الإثنين 2 مارس - 0:01

قشطة اوى Embarassed ......انا بس عندى مشكلة فى الجهاز بتاعى الانتى فيرس مش بيشتغل مش عارف لية وكل لما اسططب انتى فيرس ميشتغلش...ونزلت نسخة تانية وبردة Shocked
وانا بعمل التعريفات فى بتاعة كدة اسمها anti virus utility كل لما اعرفها مش بتتعرف ويقول fatal eror affraid ومتتعرفش مما ادى الى ان الجهاز اصبح حقلا خصبا لجميع الفيروسات اللى فى الدنيا ....مجرم بقى مش مجرم كلو موجود....يا ريت ندعى علية بالشفا...احم...قصدى يا ريت حل لهذة المشكلة العويصة يا دكتور مودى ...وقد علمنا ان سيادتكم قد حضرتم الموءتمر الدولى للفيروسات ...لا بجد يا ريت اعرف الحل ...وعلى رأى المثل اللى ايدة فى المية مش زى اللى ايدة فى دورة المية . bounce bounce .
سيات الريس انا مش عارف اقول اية بس انا عارف ان رسالتى وصلتك ...وسيتك فاهمنى يعنى rabbit ..وربنا يوفقنا
اية رايكو فى كاميرون دياز ...اخخخخخخخخ....قمرصح Sleep

flower flower وشكرا flower flower
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
drmody
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 63
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 14/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: ثمة مشكلة تقض مضجعى   الإثنين 2 مارس - 2:25

بص يا جميل اولا بلاش تقض مضجعي دي
لو مش عارف تنام هات الجهاز وتعالي نام عندي Very Happy
انت تغير النسخه وعلي فكره فيه نسخه حلوه انا حاططها علي المنتدي

Wink

وقبل ما تستخدم الجهاز في اي حاجه
تعمل كليك يمين علي my computer من سطح المكتب وتختار properties
تختار system restore من فوق وتحط علامة صح في المربع اللي قدامك وتعمل ok
وبعدين تسطب برنامج الانتي فيرس اللي موجود برضه علي المنتدي eset smart security
وتعمل سكان بعد ما تحدثه
ولزيادة الامان حمل برنامج مكافي 2008
وده اللينك بتاعه
mcafee internet security2008
2008 ده افضل كتير من 2009
ملحوظه: برنامج الeset بيشيل معظم الفيروسات الحديثه وال اوتو رن
بس ممكن يخفي عليه بعض انواع التروجان وملفات التجسس
انما مكافي 2008 هيشيل الكل من جذوره
بس بعد ما تعمل سكان ب المكافي تشيل البرناج لأنه بيبطيء الجهاز وكمان الفاير وول بتاع الeset اقوي وكمان المكافي فيه مشكله مع فيروس ال اوتو رن (تكثر فيروس انتشارا)

المطلوب:تغير النسخه
تعمل الحركه اللي قولتلك عليه بتاعت my computer (علي فكره دي حركه حلوه لاي جهاز الحركه دي بتمنع انتشار فيروسات ال اوتو رن يعني ياريت اي حد بعد ما يسطب نسخه يعملها عادي )
تسطب ال eset وتعمل سكان بعد التحديث
تشيل برنامج eset عشان تسطب المكافي بعده
حدث المكافي واعمل بيه سكان
اعمل ريستارت
شيل المكافي وحط ال eset
وكده انت الان تمتلك جهازا خاليا من اي فيروس بضمان مانس دوكتورز cheers ادعي ربنا يخليه


ملحوووووووظه:: بعد كل ده :
النتائج المتوقعه:
1- ان الجهاز يبقي تمام وميه ميه 85%
2- ان الجهاز ميشتغلش خالص يعني النسخه سقطط وده عادي لان ممكن الفيروسات تبوظ النسخه لان الانتي فيرس مسح الملفات المتفيرسه والتي من الممكن ان تكون ملفات خاصه بالنسخه او بالنظام
والحل تغير النسخه 5%
3- الجهاز يفضل زي ما هو والفيروسات لسه موجوده ونفس المشكله لسه موجوده
والحل انك تفرمت الهارد كله 10%

واتمني لك افصارا شهيا وكوب نسكافيه ساخن وجهاز خالي من الفيروسات
مع تحيات مانس دوكتورز مودي

ابقي طمنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
drmody
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 63
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 14/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: ثمة مشكلة تقض مضجعى   الإثنين 2 مارس - 2:27

اه نسيت ياريت يا دكتور
تحط المشاكل اللي بعد كده في ركن الاستفسارات

اوك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
rohismnaldinho
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

عدد الرسائل : 84
العمر : 27
رقم العضوية : 4
تاريخ التسجيل : 11/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: ثمة مشكلة تقض مضجعى   السبت 7 مارس - 2:44

ميرسى جدا يا مودى انا عملت كل اللى قلت علية بس الهارد شكلة باظ وعايز يتقسم وهودية يتصللح معلش بقى هغيب عن المنتدى شوية على ما يتصللح هتستريحو منى ....
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
drmody
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد الرسائل : 63
العمر : 27
تاريخ التسجيل : 14/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: ثمة مشكلة تقض مضجعى   الثلاثاء 10 مارس - 0:33

rohismnaldinho كتب:
ميرسى جدا يا مودى انا عملت كل اللى قلت علية بس الهارد شكلة باظ وعايز يتقسم وهودية يتصللح معلش بقى هغيب عن المنتدى شوية على ما يتصللح هتستريحو منى ....


لأ ابدا دا اانت هتوحشنا

باذن الله الهارد يتصلح ويبقي تمام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
ثمة مشكلة تقض مضجعى
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
montada mans doctors :: القلعه الالكترونية :: منتدى الكمبيوتر-
انتقل الى: